Beneficiile nucilor și cum pot fi consumate

Este sezonul lor și tare bine ne-ar prinde să știm care sunt beneficiile nucilor. Cu toții ne-am bucurat de ele încă verzi, uscate, în diverse preparate sau sub formă de dulceață, dar mai întâi hai să aflăm cum ne ajută nucile în sănătatea corpului.

Despre nuci

Nucile sunt fructele nucului, un arbore care poate ajunge și până la 30 metri înălțime, iar cu ajutorul acestor fructe se pot crește livezile de nuci. În România este un arbore des întâlnit și utilizările lui sunt variate, de la industria lemnului până la cea farmaceutică.

Nucile sunt alimente complete, ele conțin cantități importante de grăsimi Omega 3 și Omega 6, fibre, proteine, mangan, cupru, magneziu, fitosteroli și câte puțin din vitaminele B1, B6 și folați. O mână de miez de nuci, adică aproximativ 30 grame, este suficientă pentru consumul zilnic, nucile fiind un aliment caloric căci 30 grame pot avea 190 calorii. Suficient de mult dacă le-am adăuga la un mic dejun sau ne-am bucura de ele ca o gustare între mese.

Beneficiile nucilor

Nucile sunt un aliment sățios, pot fi un snack sănătos și datorită grăsimilor nesaturate conținute, poate reduce nivelurile colesterolului rău (LDL) și al trigliceridelor. Un studiu publicat în „British Journal of Nutrition” arată că cei care consumă de cel puțin patru ori pe săptămână acest aliment, au un risc mai scăzut de a dezvolta boli de inimă.

Mai sus am menționat că nucile conțin cupru. Ei bine, cuprul are un rol major în menținerea nivelelor de colagen și de elastină din piele, ajută la regenerarea țesuturilor conjunctive și menține densitatea osoasă.

Nucile întrețin sănătatea creierului, pot îmbunătăți memoria și funcțiile creierului, acest lucru datorându-se acizilor grași precum Omega 3 și a magneziului conținute.

Cum consumăm nucile

Nucile pot fi consumate ca atare sau pot fi puse în diverse preparate, cum ar fi: salate bogate, pateuri vegetale cu baza din nuci, pesto, deserturi sau ca topping pentru terciul de ovăz ori adăugate într-un iaurt vegetal. Alături de alte semințe și tipuri de nuci, pot fi folosite în rețetele de pâine bogată nutritiv și cu o compoziție densă. În rețetele culinare românești întâlnim nuca până și în sarmalele de post, chiar și noi o folosim datorită proprietăților ei nutritive.

La fel ca multe alte semințe sau tipuri de nuci, acestea conțin acid fitic, acid care împiedică absorbția unor minerale. Pentru a fi siguri că ne bucurăm cu adevărat de acest aliment, ar fi bine să consumăm nucile înmuiate în apă peste noapte sau preparate termic.

Please publish modules in offcanvas position.