NOTA: Aceasta este o sectiune veche a sitului. 
Apasati pe logo pentru a reveni la cea noua.

Sportul și nutriția vegană

Preconcepțiile despre vegani cum că ar fi slabi, lipsiți de energie, fără putere, nu-și mai au locul acum. O dietă vegană echilibrată, sprijinită prin informare și un control periodic la medicul specialist, poate fi substratul perfect pentru persoanele care fac sport de performanță. Și nu sunt puține acelea, din contră, au început să fie preocupați de acest stil de viață chiar și oamenii cunoscuți la nivel mondial.

Am vorbit în alt articol despre beneficiile dietei vegane și știm ce presupune acest stil alimentar. Hai să vedem ce le oferă sportivilor de performanță mâncarea vegană.

Sportivi vegani recunoscuți mondial

Jucătoarea de tenis, Venus Williams, sora Serenei Williams și deținătoarea de multiple titluri din lumea tenisului, a adoptat dieta raw vegan. De ce a ales acest lucru? În 2011 a fost diagnosticată cu sindromul Sjögren, sindrom care se manifestă, în principal, prin uscăciunea mucoasei de la nivelul gurii și a ochilor. Sindromul Sjögren este o boală autoimună și poate afecta mai multe organe din corp. Medicii i-au recomandat lui Venus Williams mâncarea raw vegan, în condițiile în care i-ar ameliora oboseala cronică și durerile articulare. Venus a spus într-un interviu despre dieta raw vegan: „Nu doar că mă ajută pe teren, dar simt că fac ceva potrivit pentru mine”.

Ultramaratonistul Scott Jurek, alergător și câștigător de curse importante, cum ar fi Hardrock Hundred sau Spartathlon, a devenit vegetarian in anul 1997. Începând cu anul 1999, Scott a trecut la dieta vegană, după ce s-a lovit de o mulțime de probleme medicale, atât în lumea sportului, cât și în propria familie. „A fost o decizie pe termen lung, cu siguranță, ci nu una pe termen scurt centrată pe performanță. Într-un interviu, Scott Jurek a mai spus: „Dacă atleții nu se hrănesc corespunzător, nu pot avea rezultate bune.”

Barny du Plessis, primul bodybuilder vegan din lume, a câștigat în 2014 titlu de Mister Univers. Vegetarian din naștere până la vârsta de 18 ani, a început să consume carne pentru surplusul de proteină, proteină care să-l ajute în dezvoltarea mușchilor. „Într-o zi normală mâncam 4 bucăți de piept de pui, fie 500 grame de macrou, fie 4 conserve de ton sau 18-20 de ouă, la care adăugam 150 grame de proteină din zer în fiecare zi.” În timp, Barny a constat că proteina animală îi cauza diverse probleme digestive. Plus că a devenit conștient de contribuția lui masivă la consumul de carne. „Acum mă antrenez cu jumătate mai mult decât înainte, însă rezultatele sunt mult mai bune. Corpul meu funcționează perfect.” Barny du Plessis și partenera lui, Josie, deținătoarea titlului „Cea mai puternică femeie din lume” din 2010, spuneau: „Acum avem ceva de dovedit și un imbold major. Noi reprezentăm veganii din întreaga lume, toate animalele și mediul înconjurător.”

Performanță sportivă mai bună

Ultima preocupare a acestor sportivi pare să fie necesarul de proteină. Bineînțeles, în spatele lor stau sfătuitori din lumea medicală, au acces la produse de top și întreaga lor viață este centrată spre performanță și la tot ce le poate susține acest lucru.

Motivația fiecăruia de a deveni vegan diferă, unii pornind de la compasiune pentru animale, alții de la probleme de sănătate, însă toți susțin același slogan: mă simt perfect, am mai multă energie, iar rezultatele mele sunt mult mai bune.

Please publish modules in offcanvas position.