Poate fi mâncarea vegană junk?

Să fii vegan pentru animale, pentru mediu, pentru că îți pasă, este o alegere foarte frumoasă și demnă de admirat, însă, de dragul tău, ce alegi să mănânci? Capcanele alimentare pot exista foarte bine și în stilul alimentar vegan și pot conduce spre o stare de sănătate precară. Tu ai învățat ce să alegi pentru corpul tău?

Vreau să mănânc acum, dar nu orice

Învață că atunci când îți este foarte foame și nu ai nimic gătit la îndemână, să alegi, totuși, ceva rapid, dar care să respecte anumite principii. De regulă, alegem mâncarea de tip fast food sau semipreparată. Termenul de fast food îl cunoaștem din marile rețele de restaurante care prepară mâncarea sub ochii tăi, cu o viteză incredibilă. Dar întrebarea este: ce fel de mâncare ajungem să mâncăm noi?

Bineînțeles că au apărut și în lumea vegană derivate ale produselor fast food: burgeri vegani, wrap-uri vegane, chiftele vegane, cârnați vegani, preparate la minut șamd. Nu prezintă o problemă până nu vorbim de ingrediente și de modul lor de preparare.

Pentru a alege cât mai corect și mai sănătos pentru tine, învață să citești etichetele. Burgerii din comerț, frumos ambalați, pot conține ingrediente precum amidon, zahăr, grăsimi vegetale, izolate proteice, iar dacă îi servești prin oraș, s-ar putea să fie preparați într-o baie de ulei.

Ingrediente alimentare de ocolit

Nu este tocmai ușor să reproduci preparatul original, mai ales în variantă vegană. De aceea, veți întâlni ingrediente îndoielnice, dar care dau consistență și gust produsului final. Înghețata vegană din comerț conține grăsimi vegetale hidrogenate, iar în mod normal noi nu mâncăm margarină, așa-i? Dacă untul vegetal nu este artizanal, atunci mai bine renunță la el sau folosește untul natural de cocos. Brânza vegană poate fi un mix de uleiuri, amidon și arome alimentare. La fel și preparatele din zona veggie a supermarketurilor. Pentru a reproduce spaghete cu chiftele, dulciurile vegane sau lasagna vegană, se folosesc multe ingrediente și extrase din sursa lor naturală: gumă guar, gumă xanthan, agenți de îngroșare, conservanți, zahăr în diverse forme: maltodextroză, maltoză, fructoză, sirop de porumb, ulei de palmier, caragenan și multe altele.

Există și fast food vegan sănătos

Există, bineînțeles, și variante sănătoase de fast food vegan. Dacă ai sta în bucătărie de la preparare până la servirea produsului final, nu ar mai fi atât de fast food. Însă faptul că tu te poți bucura imediat de acel preparat, asta îl face fast. Spre exemplu, burgerii vegani Sara Green sunt „asamblați” în fața ta. Chifteaua conține doar ingrediente din natură, nu este prăjită și poți ghici conținutul ei la gust și la privire. Sosurile burgerilor sau ale wrap-urilor Sara Green sunt fără amidon, fără gume sau alte bazaconii adăugate. Dulciurile raw vegane sunt „coapte” cu ajutorul blenderului, nu conțin zahăr sau grăsimi dubioase.

Lumea alimentelor vegane poate fi la fel de nesănătoasă și plină de bazaconii precum lumea alimentelor convenționale. Dacă suntem un pic atenți la etichete, la felul în care ni se prepară mâncarea în restaurante, cred că putem face alegeri sănătoase.

Please publish modules in offcanvas position.