Beneficiile dietei vegane

Dieta vegană este, mai degrabă, un stil de viață ales din ce în ce mai des de oameni. Poate fi menținută pentru o perioadă scurtă de timp sau poate fi adoptată pe termen lung. Indiferent de intervalul de timp pe care l-ai ales, este bine să știi care sunt beneficiile stilului de viață vegan. Pe de altă parte, pot exista și părți negative, cum ar fi deficiențele nutriționale, însă acest subiect va fi abordat într-un articol viitor.

Ce înseamnă să fii vegan

Pe scurt, stilul de viață vegan exclude consumul de carne și orice produs alimentar provenit de la animale. Mai mult de atât, veganii sunt orientați spre protejarea mediului și a resurselor lui, alegerea lor are la bază avantajele oferite sănătății, dar un factor principal este și partea etică față de animale. Dacă vorbim de etică, atunci trebuie menționat că orice produs care a afectat viața unui animal, cum ar fi cosmeticele testate pe animale, nu este destinat veganilor. Dieta vegană este una bazată exclusiv pe legume, fructe și alte derivate din natură.

Ce beneficii aduce dieta vegană

S-a observat că veganii au un indice corporal mai mic decât omnivorii, acest lucru însemnând că sunt mai subțiri și au o greutate corporală orientată spre ideal. Pe lângă acest lucru, colesterolul lor total și cel „rău” (LDL) sunt mai mici, cât și tensiunea lor arterială. Datorită consumului ridicat de fructe și legume, bogate în fibre, fitonutrienți și antioxidanți, veganii sunt supuși unui risc mai mic de boli cardiovasculare și de atacuri cerebrale.

În dieta veganilor întâlnim legume din familia Allium, adică ceapa, usturoiul, prazul și alte surate, acestea fiind cunoscute pentru rolul lor protector împotriva cancerului, prin conținutul acestora în sulf. La acestea se adaugă și consumul, în general, mare de alimente bogate în vitamina C, licopen, fibre și fitonutrienți, substanțe care contribuie la un risc scăzut de cancer.

Pe lângă cele de mai sus, veganii declară un tonus fizic bun, un nivel de energie mult mai ridicat decât cel avut în dieta clasică omnivoră.

Pe lângă toate aceste menționări este bine să luăm în calcul felul în care este pregătită mâncarea, sursele de proveniență și timpul scurs de după recoltare a fructelor și legumelor. Acești factori sunt adăugați la stilul fiecăruia de viață, la tonusul mental și fizic, la bagajul genetic și la frecvența vizitelor la medic. Starea de sănătate a unui om nu depinde de un singur aspect, este un conglomerat de diverși factori.

 

*Informații culese din „The American Journal of Clinical Nutrition”, 5 mai 2009

Please publish modules in offcanvas position.