Cum ne menținem nivelul de energie

Pentru mulți dintre noi nivelul de energie la cote înalte poate reprezenta un ideal. Fie că ne trezim încă de dimineață cu un nivel scăzut de energie, fie că ne pierdem zvâcul pe parcursul zilei, nu mai avem energie. De ce se întâmplă acest lucru și cum ne putem îmbunătăți nivelul de energie?

Lipsa energiei fizice

Lipsa energiei fizice se poate datora multor motive: nu te odihnești bine noaptea, ești stresat cu serviciul sau din alte motive, ești sedentar, nu te hidratezi suficient, mănânci foarte sărac nutritiv, etc. Pe lângă cele mai banale motive, pot exista și factori medicali: un deficit de vitamine din complexul B-urilor, un dezechilibru hormonal, o anemie sau alți factori care pot fi descoperiți în urma unui consult medical de specialitate.

Dacă lipsa ta de energie nu are la bază un factor medical major, ci doar mici dezechilibre din viața de zi cu zi, atunci iată ce poți face.

Sfaturi pentru un nivel de energie ridicat

  1. Dormi mai mult. Poate suna banal și sigur te-ai gândit la acest lucru, dar oare l-ai și pus în practică? Dacă nu reușești să adormi seara devreme, începe prin a te trezi foarte devreme. Schimbă rutina zilnică. Nu ai un motiv? Pregătirea pachetului pentru serviciu poate fi un motiv bun sau o jumătate de ora de yoga sau de exerciții fizice ușoare. Ieși seara la alergat sau la o scurtă plimbare în parc. Oxigenarea creierului te va ajuta să adormi mai repede și să te deconectezi de la problemele de peste zi.
  2. Nu te stresa. Exact! Orice problemă ai la serviciu, las-o acolo. Nu veni acasă încărcat și încearcă să te rupi de activitățile de la birou. Cum faci asta? Ia-ți timp pentru tine și fă ceva util, ieși în oraș cu prietenii și evită să vorbești despre serviciu. Este un exercițiu care dă rezultate în timp.
  3. Renunță la cafea, alcool, zahăr procesat sau alte stimulente care nu fac decât să te stoarcă de energie. Deși pare că o ceașcă de cafea ne dă energie, nu este deloc așa. Pentru a ne simți energizați, cafeina stimulează sistemul nervos central, de aici și senzația că „avem energie”. Zahărul îți dă un boost de moment, însă apoi te vei simți din nou fără energie și vei apela la el. Nu faci decât să intri într-un cerc vicios. Cel mai bine bucură-te de un fruct sau de dulciuri sănătoase, dar în cantități moderate.
  4. Mănâncă sănătos și hidratează-te. Atenție, să nu cazi, totuși, în vreo capcană. Ce înseamnă, de fapt, sănătos? Încearcă să ai mese regulate și cât mai variate, mănâncă fructe și legume de sezon, evită prăjelile, foietajele, sucurile îndulcite, mâncărurile procesate și ultra rafinate. Lasă dietele deoparte și apelează la ele în cazul în care ai o condiție medicală care le cere și doar sub stricta supraveghere a unui specialist.
  5. Fă mișcare. Orice fel de mișcare: yoga, dans, aerobic, zumba, forță, alergare, etc. Este important să ne menținem corpul în mișcare, pentru că la bază suntem ființe active. Activitatea fizică ne dă o stare de bine, ne oxigenează creierul, ne dă poftă de mâncare, arde grăsimea și ne crește tonusul muscular.
  6. Renunță la a mai butona telefonul sau laptopul înainte de culcare. Ochii tăi au nevoie de un pic de relaxare, iar lumina artificială poate stimula creierul și astfel rămâi activ mai multe ore.

Ține cont de aceste sfaturi și încearcă să-ți creezi un ritual plăcut înainte de culcare: fă un duș cald, bea o cană de ceai, citește câteva pagini dintr-o carte, fă o plimbare scurtă, poartă o discuție plăcută cu cineva apropiat sau fă orice simți că te relaxează.

Please publish modules in offcanvas position.