Cum ne revenim după masa de sărbători

Se întâmplă ca după sărbători să ne simțim prea plini, să avem o digestie îngreunată sau să ne simțim vinovați pentru excesele făcute. Și pentru că sărbătorile sunt încă în derulare, dar tu nu vrei să mai faci excese, avem câteva sfaturi pentru tine.

Sărbători în familie

Mesele în familie pot fi destul de încărcate, cu multe tentații și multe preparate grele, chiar dacă vorbim de mâncare vegană. Pască vegană care de multe ori conține nuci caju, cozonac vegan, sarmale, drob vegan și așa mai departe, toate mâncate la o masă pot da probleme digestiei. De ce? Fie mâncăm o cantitate prea mare dintr-un preparat sau două, fie mâncăm din prea multe feluri de mâncare. Sper că ai petrecut cumpătat, în cazul în care nu ai făcut-o, iată cum poți îmbunătăți situația.

Sfaturi pentru excesele de sărbători

În primul rând acceptă ce s-a întâmplat și nu te mai învinovăți. Nu poți să mai schimbi nimic, însă poți îndrepta de acum încolo.

Hidratează-te cu apă. Dacă ești unul dintre acei oameni cărora nu le place să bea apă simplă, încearcă să infuzezi în apă fructe parfumate și ierburi aromatice. Gustul apei va fi mai plăcut.

Ieși în natură, fă plimbări în parc cu prietenii sau familia, dă-ți timp pentru a respira aer curat. Nu te apuca acum de sală, nu face exerciții solicitante. Corpul tău are nevoie să se concentreze pe eliminarea excesului de mâncare cât mai natural posibil și în ritmul lui.

Următoarele mese ai grijă să fie simple, să conțină alimente ușor digerabile, mănâncă supe, legume gătite ușor, salate din verdețuri sau alimente fermentate.

Nu mânca în fața televizorului sau cu telefonul în mână și mestecă bine mâncarea.

În niciun caz nu sări peste mese. Înfometarea nu este o soluție, însă un mic plan alimentar care să conțină mese ușoare și simple, cu siguranță te va ajuta și te va menține focusat întreaga zi.

Pentru a nu mai ajunge într-o astfel de situație, ține minte ce s-a întâmplat, cum te-ai simțit și cât a durat până ți-ai revenit. În niciun caz nu te va ajuta dacă te cântărești imediat după exces, așa că uită de cântar pentru o vreme.

Când deja te simți mai ușor, poți începe să faci exerciții ușoare, să te plimbi cu bicicleta sau să faci alergări scurte.  

Dacă în continuare nu te simți bine, consultă un medic.

Please publish modules in offcanvas position.