Beneficiile spanacului

Ce nu știai despre spanac

Este plin sezon al verdețurilor și, cu precădere, al spanacului. Natura a revenit la viață, iar o dată cu ea piețele sunt inundate de verde. Nouă ne place mult spanacul și îl consumăm inclusiv crud. Dar oare te-ai întrebat vreodată de unde vine și dacă îl putem consuma?

Fiind unul din cele mai populare alimente în acest sezon, spanacul are origini în Asia, apoi a fost descoperit de țările arabe, ulterior ajungând și în Europa. Statele Unite au început să-l cultive abia în jurul anilor 1800.

Spanacul a devenit foarte popular prin benzile de desene animate "Popeye", însuși creatorul lor, E.C.Segar,  fiind vegetarian, astfel promovând sănătatea prin consumul de legume.

Spanacul este cunoscut, în special, pentru conținutul de fier, însă și pentru conținutul de acid oxalic. Cine este acesta din urmă? Un blocant al absorbției fierului. Noroc că avem și soluții pentru această problemă cu care vine spanacul la pachet. Consumul spanacului se face împreună cu legume sau fructe, citrice mai ales, bogate în vitamina C și prin gătirea lui.

Durata de viață a spanacului este de maxim 14 zile, el pierzând din nutrienți treptat, iar o dată cu îngălbenirea frunzelor, consumul acestuia este nerecomandat. În extra sezon îl putem consuma congelat, beneficiile lui fiind aceleași ca ale unei plante proaspăt culese. Prin metode rapide de congelare, proprietățiile spanacului se păstrează foarte bine, astfel că ne putem bucura de el oricând.

Beneficiile spanacului

Spanacul este un aliment bogat în vitamine și în minerale și partea cea mai plăcută este că are un conținut mic de calorii. Spanacul ne ajută să ne menținem sănătoși printr-o serie de beneficii.

Prin conținutul ridicat de vitamina K, ajută la coagularea sângelui și la menținerea sănătății ficatului. Conține minerale precum magneziu, zinc, cupru, fosfor și mangan care participă activ la sănătatea oaselor, a dinților și a părului.

Spanacul ajută la bunăstarea ochilor prin conținutul de luteină, aceasta din urmă având rolul de antioxidant și astfel contribuind la reducerea daunelor produse în mod natural prin expunerea la razele UV sau la radicalii liberi.

Beneficiile spanacului la nivel neurologic sunt cunoscute datorită potasiului și folaților, aceștia având rolul de a îmbunătăți concentrarea și activitatea neuronală prin irigarea cu sânge a creierului. 

Având în vedere atâtea beneficii ale spanacului și că natura ne oferă tot ce are mai bun, este și păcat să nu profităm de acest sezon verde și să dăm un boost în mod natural corpului după lunga perioadă de hibernare a celulelor. :) 

 

Toate aceste menționări sunt cu titlu informativ, iar în cazul unei afecțiuni se recomandă un consult de specialitate. Starea de sănătate este un act individual și susținut prin acțiuni medicale.

 

 

 

Please publish modules in offcanvas position.